ZADANIA WYDZIAŁU MIENIA GMINNEGO ŚRODOWISKA ROLNICTWA I BUDOWY DRÓG
(MGŚRD)
1. Realizacja zadań w zakresie zarządu drogami stanowiącymi własność gminy, w tym zadań zarządcy dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych, a w szczególności:
- zarządzanie siecią dróg gminnych,
- opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej, planów finansowania utrzymania i odnowy dróg i mostów,
- utrzymanie nawierzchni chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
- zapewnienie właściwego utrzymania i eksploatacji przystanków znajdujących się na terenie gminy w zakresie dróg stanowiących własność gminy, planowanie potrzeb w zakresie sieci przystanków,
- koordynacja robót w pasie drogowym,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej oraz naliczanie stosownych opłat,
- prowadzenie bieżącego nadzoru nad stanem dróg, zapewnienie likwidacji ich uszkodzeń, bieżącego utrzymania i remontów dróg oraz porządku w obszarze pasa drogowego,
- zapewnienie zimowego utrzymania dróg stanowiących własność gminy
- wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób i mienia,
- dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
- sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym,
- koordynacja rozkładów jazdy przewoźników w regularnym transporcie drogowym na terenie gminy,
2. Realizacja zadań inwestycyjnych drogowych, wynikających z rocznych planów inwestycyjnych, z zachowaniem procedur ustawy Prawo zamówień publicznych, a w szczególności:
- przygotowywanie dokumentacji przetargowej oraz zawieranie umów z wykonawcami,
- nadzór nad przebiegiem realizacji inwestycji drogowych
3. Gospodarowanie środkiem transportu na potrzeby Urzędu Gminy Siedlce.
4. Wykonywanie zadań związanych z bieżącym utrzymaniem i nadzorem nad mieniem Gminy Siedlce
5. Wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem lokalnego transportu publicznego na obszarze gminy Siedlce, a w szczególności:
- koordynacja i naliczanie opłat za korzystanie z przystanków przewoźnikom w regularnym transporcie drogowym na terenie Gminy Siedlce,
- monitorowanie w zakresie prawidłowej realizacji porozumienia międzygminnego dotyczącego powierzenia Miastu Siedlce przez Gminę Siedlce wykonywania zadań Gminy w zakresie prowadzenia lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Siedlce.
6. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów oraz mieszkaniowym zasobie gminy;
7. Realizacja zadań wynikających z Ustawy o utrzymaniu Czystości i porządku w gminach a w szczególności:
- nadzór nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym nad realizacją zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych,
- organizowanie selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmujących co najmniej następujące frakcje odpadów: papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji,
- koordynacja nad osiągnięciem odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania,
- przygotowywanie danych do sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawach dotyczących: ustalenia metody obliczania, wysokości, terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zwolnień z obowiązku uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, informacji o terminach i miejscu składania deklaracji; wykazu dokumentów potwierdzających dane zawarte w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, a w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
- Przygotowywanie projektów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Siedlce.
8. Realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska, a w szczególności:
- sporządzanie projektów programów ochrony środowiska oraz raportów z ich wykonania,
- udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu urzędu,
- prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych określonych w art. 19 ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska,
- prowadzenie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, poprzedzającego wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych,
- przygotowywanie projektów decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych oraz uzgadnianie ich z właściwymi organami,
- prowadzenie spraw związanych z rozstrzyganiem sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego,
- uznawanie terenu pokrytego drzewostanem za park gminy,
- wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości,
- naliczanie i pobieranie opłat za usuniecie drzew i krzewów,
- wymierzanie administracyjnych kar pieniężnych za zniszczenie drzew i krzewów spowodowane niewłaściwym wykonaniem robót ziemnych, zastosowaniem środków chemicznych, a także niewłaściwą pielęgnacją terenów zieleni.
9. Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem azbestu z terenu Gminy Siedlce a w szczególności:
- przygotowywanie i przyjmowanie wniosków dotyczących usuwania wyrobów zawierających azbest, sporządzanie wzorów umów z mieszkańcami dotyczących zasad i odpłatności za odbiór wyrobów zawierających azbest.
10. Prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej
11. Przygotowywanie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt
12. Tworzenie programów przestrzegania standardów jakości środowiska w przypadkach wskazanych ustawą Prawo ochrony środowiska i przepisami szczególnymi:
- prawo wodne,
- prawo geodezyjne i górnicze,
- o ochronie przyrody,
- o lasach,
- prawo łowieckie,
- o ochronie zwierząt,
- o ochronie gruntów rolnych i leśnych
13. Prowadzenie spraw związanych z organizacją Wyborów do Izb Rolniczych
14. Organizacja i udział w pracach komisji ds. szacowania strat w uprawach rolnych spowodowanych przez klęski żywiołowe,
15. Bieżąca obsługa spraw związanych z przebiegiem, planowaniem, uzgadnianiem i opiniowaniem planowanej budowy autostrady A2 na terenie Gminy Siedlce.
Kierownik Wydziału |
||||
---|---|---|---|---|
Sławomir Jagiełło |
Numer pokoju: 13 tel. wew. e-mail: s.jagiello@gminasiedlce.pl |
|||
Zadania realizowane na stanowisku pracy:
|
||||
Stanowisko pracy ds. rolnictwa, gospodarki wodnej, ochrony środowiska i gospodarki odpadami komunalnymi |
||||
Agata Tymosiak Agnieszka Piotrowska Tomasz Grochowski |
Numer pokoju: 6 e-mail:a.piotrowska@gminasiedlce.pl e-mail: t.grochowski@gminasiedlce.pl |
|||
Zadania realizowane na stanowisku pracy:
1. Realizacja zadań wynikających z Ustawy o utrzymaniu Czystości i porządku w gminach a w szczególności: - nadzór nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym nad realizacją zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, - organizowanie selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmujących co najmniej następujące frakcje odpadów: papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji, - koordynacja nad osiągnięciem odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania, - przygotowywanie danych do sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, - przygotowywanie projektów uchwał w sprawach dotyczących: ustalenia metody obliczania, wysokości, terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zwolnień z obowiązku uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, informacji o terminach i miejscu składania deklaracji; wykazu dokumentów potwierdzających dane zawarte w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, a w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, - Przygotowywanie projektów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Siedlce. 2. Realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska, a w szczególności: - sporządzanie projektów programów ochrony środowiska oraz raportów z ich wykonania, - udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu urzędu, - prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych określonych w art. 19 ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska, - prowadzenie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, poprzedzającego wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, - przygotowywanie projektów decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych oraz uzgadnianie ich z właściwymi organami, - prowadzenie spraw związanych z rozstrzyganiem sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego, - uznawanie terenu pokrytego drzewostanem za park gminy, - wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości, - naliczanie i pobieranie opłat za usuniecie drzew i krzewów, - wymierzanie administracyjnych kar pieniężnych za zniszczenie drzew i krzewów spowodowane niewłaściwym wykonaniem robót ziemnych, zastosowaniem środków chemicznych, a także niewłaściwą pielęgnacją terenów zieleni. 3. Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem azbestu z terenu Gminy Siedlce a w szczególności: - przygotowywanie i przyjmowanie wniosków dotyczących usuwania wyrobów zawierających azbest, sporządzanie wzorów umów z mieszkańcami dotyczących zasad i odpłatności za odbiór wyrobów zawierających azbest. 4. Prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej 5. Przygotowywanie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt 6. Tworzenie programów przestrzegania standardów jakości środowiska w przypadkach wskazanych ustawą Prawo ochrony środowiska i przepisami szczególnymi: - prawo wodne, - prawo geodezyjne i górnicze, - o ochronie przyrody, - o lasach, - prawo łowieckie, - o ochronie zwierząt, - o ochronie gruntów rolnych i leśnych 7. Prowadzenie spraw związanych z organizacją Wyborów do Izb Rolniczych 8. Organizacja i udział w pracach komisji ds. szacowania strat w uprawach rolnych spowodowanych przez klęski żywiołowe,
|
||||
Procedury załatwiania spraw na stanowisku: | ||||
|
||||
Stanowisko pracy ds. utrzymania dróg |
||||
Kamil Karczewski |
Numer pokoju: 1 tel. wew. 41 e-mail: k.karczewski@gminasiedlce.pl |
|||
Zadania realizowane na stanowisku pracy:
|
||||
Stanowisko pracy ds. mienia komunalnego |
||||
Anna Cegiełko |
Numer pokoju: 6 tel. wew. 41 e-mail: a.cegielko@gminasiedlce.pl |
|||
Zadania realizowane na stanowisku pracy:
1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów oraz mieszkaniowym zasobie gminy w tym obsługa umów w mieszkaniach socjalnych i komunalnych należących do zasobu mieszkaniowego Gminy Siedlce, służebność przesyłu na rzecz PGE i PGNiG |
||||
Stanowisko pracy ds. budowy i projektowania dróg |
||||
Jerzy Żelazowski Ireneusz Potyra-Żółkowski |
Numer pokoju: 1 email: i.potyra-ziolkowski@gminasiedlce.pl |
|||
Zadania realizowane na stanowisku pracy:
1. Realizacja zadań w zakresie zarządu drogami stanowiącymi własność gminy, w tym zadań zarządcy dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych, a w szczególności: - zarządzanie siecią dróg gminnych, - opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej, planów finansowania utrzymania i odnowy dróg i mostów, - utrzymanie nawierzchni chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą, - zapewnienie właściwego utrzymania i eksploatacji przystanków znajdujących się na terenie gminy w zakresie dróg stanowiących własność gminy, planowanie potrzeb w zakresie sieci przystanków, - koordynacja robót w pasie drogowym, - wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej oraz naliczanie stosownych opłat, - prowadzenie bieżącego nadzoru nad stanem dróg, zapewnienie likwidacji ich uszkodzeń, bieżącego utrzymania i remontów dróg oraz porządku w obszarze pasa drogowego, - zapewnienie zimowego utrzymania dróg stanowiących własność gminy - wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób i mienia, - dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego, - sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym, - koordynacja rozkładów jazdy przewoźników w regularnym transporcie drogowym na terenie gminy, 2. Realizacja zadań inwestycyjnych drogowych, wynikających z rocznych planów inwestycyjnych, z zachowaniem procedur ustawy Prawo zamówień publicznych, a w szczególności: - przygotowywanie dokumentacji przetargowej oraz zawieranie umów z wykonawcami, - nadzór nad przebiegiem realizacji inwestycji drogowych 3. Gospodarowanie środkami transportu będącymi własnością Gminy Siedlce. 4. Wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem lokalnego transportu publicznego na obszarze gminy Siedlce, a w szczególności: - koordynacja i naliczanie opłat za korzystanie z przystanków przewoźnikom w regularnym transporcie drogowym na terenie Gminy Siedlce, - monitorowanie w zakresie prawidłowej realizacji porozumienia międzygminnego dotyczącego powierzenia Miastu Siedlce przez Gminę Siedlce wykonywania zadań Gminy w zakresie prowadzenia lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Siedlce. 5. Bieżąca obsługa spraw związanych z przebiegiem, planowaniem, uzgadnianiem i opiniowaniem planowanej budowy autostrady A2 na terenie Gminy Siedlce.
|
||||
Procedury załatwiania spraw na stanowisku: | ||||
|